Inleveren medicijnafval
Heeft u medicijnen over? Lever ze in bij de apotheek!
Heeft u medicijnen die u niet meer gebruikt? Lever ze dan in bij de apotheek. Spoel ze nooit door de wc of de gootsteen. Ze kunnen dan terechtkomen in het (grond)water en dat is slecht voor de natuur en het klimaat.
Hoe levert u niet-gebruikte medicijnen in?
Doosjes: lever alleen de strips in.
Flesjes en tubes: verwijder het etiket voor uw privacy.
Gebruikte naalden: altijd in een naaldencontainer.
Lege glazen flacons mogen in de glasbak!
